1. Začnite jesť dobré tuky!

Hodne tuky olej

Pre tých, ktorí sledujú náš blog, to môže znieť opakovane, ale v skutočnosti je to jeden z hlavných kľúčov k vyváženému ECS a k lepšiemu zdraviu. V našej rýchlej spoločnosti už máme nadmerne aktivovaný ECS (zvyčajne nadmerne aktivované receptory CB1), ktorý nás tlačí k tomu, aby sme jedli rýchle jedlá (tuky a soľ/tuky a cukor, zvyčajne zlé tuky) boli vystresovaní a dostávali sa do problémov. Už len nahradenie zlých tukov dobrými (pozri článok Dobré a zlé tuky) môže mať obrovský vplyv na zdravie.

Vyskúšajte olej Good Fats Omega D3 ako prémiový olej, ktorý je ideálny pre ľudské zdravie. Tento olej by sa mal konzumovať len surový, pretože varením mastné kyseliny oxidujú a sú nezdravé, a v tejto súvislosti je dôležité zistiť, ktoré oleje pri akej teplote oxidujú, aby ste ich podľa toho tepelne upravili. Používanie kokosového oleja (s mierou) a avokádového oleja je dobrým riešením na vyprážanie alebo varenie potravín pri vysokých teplotách. Olivový olej a konopný olej je najlepšie používať surový a z toho olivový olej znesie trochu viac tepla ako konopný, ale nemal by sa príliš vyprážať.

2. Získajte vitamín D počas celého roka!

Toto je v zdravotných kruhoch opäť známe, ale treba to zopakovať, pretože ide o neuveriteľne dôležitý hormón (správne!), ktorý produkujú obličky z pôsobenia slnka. Pre tých z nás, ktorí žijú na severnej pologuli, je dôležité dopĺňať tento vitamín v zimnom období a v jarných a letných mesiacoch sa mierne vystavovať slnečnému žiareniu. Vitamín D dobre spolupracuje s kvalitnými tukmi a je nevyhnutný pre správne fungovanie ECS. V posledných rokoch sa význam vitamínu D ďalej spájal so zníženou úmrtnosťou u ľudí nakazených Covid 19. Tí, ktorí mali nedostatok vitamínu D, mali tendenciu mať vážnejšie následky a mali vyššiu úmrtnosť.

3. Cvičte!

Zdravý rozum pre zdravie, ale koľko cvičenia sa odporúča? Vo všeobecnosti platí, že aj ľahké až mierne cvičenie je dobré pre ECS, aby malo svoj homeostatický účinok na našu fyziológiu. Ťažšie cvičenie je známe tým, že spôsobuje bežecké opojenie a má pozitívny vplyv na funkciu mozgu. Aj toto opojenie, ktoré sa kedysi mylne pripisovalo len endorfínom, súvisí s ECS.

V skutočnosti je ťažšie cvičenie jedným z najlepších spôsobov, ako počas neho stimulovať receptory CB1 a nemať vedľajšie účinky straty pamäti spojené s THC, ktoré tiež stimuluje CB1. Pre tých, ktorí vykonávajú ťažké cvičenie, by CBD mohla mať dokonca pozitívny účinok pri regenerácii, pretože stimuluje receptory CB2 a tiež znižuje zápal z cvičenia. Pre tých, ktorí práve oceňujú jazdu na bicykli a relaxačné prechádzky, aj vy prospievate svojmu telu, prípadne sa každý deň snažte urobiť aspoň 10 000 krokov!

4. Jedzte viac korenia!

Môže sa to zdať zvláštne, ale široká škála korenín má veľmi vysoký obsah terpénov a iných zložiek, ktoré ovplyvňujú ECS. V skutočnosti sú koreniny, ako napríklad klinčeky, čierne korenie, pravá škorica, okrem mnohých iných, silným zdrojom terpénov a majú protizápalové a antioxidačné účinky, ktoré možno pripísať ECS. Takže keď budete nabudúce jesť, nehanbite sa za korenie a nezabúdajte, že dobrý pocit z korenia môže pochádzať z vašej ECS!

5. Vyhľadávajte viac terpénov!

Terpény, ktoré sa nachádzajú v korení a konopných púčikoch, sú niekedy psychoaktívne a majú bohaté zdravotné účinky. Kde sú teraz niektoré z najbežnejších terpénov, okrem korenín sa nachádzajú v mnohých potravinách. Príkladom je pinén, ktorý sa vo veľkej koncentrácii nachádza v citrónovej a pomarančovej kôre, teda v časti ovocia, ktorú často vyhadzujeme. Možno by bolo rozumné, keby sme viac využívali pomarančové a citrónové šupky bez chemikálií tým, že z nich budeme pripravovať čaje a/alebo variť.

Ďalšie terpény, ako napríklad karyofylén, ktoré sa nachádzajú v korení, sa nachádzajú aj v niektorých bylinkách, napríklad v oregane, v levanduli a rozmaríne! Pinén sa nachádza vo výrobkoch z borovice a je potrebné viac skúmať účinky vdychovania terpénových vôní, napríklad príjemnej prechádzky v lese, kde sa vdychuje veľa pinénu. Nachádza sa aj v rasci a chmeli, blízkom príbuznom konope. Viac o terpénoch už čoskoro! 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Add to cart