Vitamín D na pláži

Vitamín D sa v poslednom desaťročí stal horúcou témou pre ľudí, ktorí dbajú o svoje zdravie. Najprv treba poznamenať, že na rozdiel od vitamínu C vitamín D technicky nie je vitamín, ale kategória steroidov. Vitamín D sa v skutočnosti v ľudskom tele vytvára pri vystavení pokožky ultrafialovým lúčom zo Slnka. Tento hormón pomáha vstrebávať tuky a rôzne iné živiny v tele a je veľmi dôležitý pre správne fungovanie imunitného systému.

Je to vďaka jeho vplyvu na vyrovnávanie endokanabinoidného systému. Pre tých z nás, ktorí žijú na severnej pologuli sveta a najmä v Európe, Slnko neposkytuje dostatok počas jesenných a zimných mesiacov a začína byť účinné až v jarných a letných mesiacoch. To znamená, že počas niektorých mesiacov v roku je dôležité užívať vitamín D3 ako doplnok. Odporúčanie viac sa vystavovať slnku a dopĺňať ho v zimnom období nemožno dostatočne zdôrazniť, pretože mnohí ľudia v západných krajinách majú v súčasnosti nedostatok vitamínu D, čo môže mať mnoho negatívnych účinkov na zdravie, najmä pokiaľ ide o funkcie imunitného systému.

Vystavovanie sa slnku je kľúčové

V letných mesiacoch je pre ľudí veľmi dôležité, aby sa opaľovali, to znamená, aby boli vonku v plavkách a vyhrievali sa na slnku. Na uspokojenie dennej dávky vitamínu D stačí byť vystavený Slnku približne 20 minút denne, ak sa dostanete na viac, len sa uistite, že sa nespálite, ak máte veľmi svetlú pleť. Vystavovanie sa slnku a dodaný vitamín D spolu so stravou bohatou na kvalitné tuky a plnohodnotné potraviny spolu s pohybom sú súčasťou skladačky optimalizácie zdravia.

Vitamín D a slnečný deň

V skutočnosti je dodržiavanie slnečného režimu kľúčom aj k zdravému spánku, napríklad vstávanie pri východe Slnka a chodenie spať pri západe Slnka môže pomôcť cirkadiánnemu rytmu vášho tela. K tomu treba poznamenať, že vyhýbanie sa obrazovkám niekoľko hodín pred spaním je tiež dôležitým odporúčaním. Niektoré potraviny tiež prirodzene obsahujú určité druhy vitamínu D, napríklad rôzne huby, ktoré, čo je zaujímavé, obsahujú aj melatonín, ktorý je kľúčový v cykle spánok-bdenie a súvisí s vystavením sa svetlu.

Tuky a vitamín D

Vitamín D v potravinách

V zimnom období, keď má naše telo menej možností produkovať vitamín D v dôsledku menšieho vystavenia sa slnečnému žiareniu a slabšieho pôsobenia slnečných lúčov v severných krajinách, je dôležité ho dopĺňať. Vitamín D je steroid rozpustný v tukoch, a preto je veľmi dôležité, aby sa užíval s olejom. Olej Good Fats poskytuje všetky potrebné mastné kyseliny pre fungovanie endokanabinoidného systému spolu s dennou dávkou vitamínu D3.

Vo všeobecnosti je tento olej silným doplnkom na zimné obdobie a nemal by sa považovať za jedinú vec, ktorú treba implementovať do svojho životného štýlu. Dôležitosť cvičenia a plnohodnotných potravín je kľúčová. Pre optimálne zdravie môže byť múdre pridať do svojho jedálnička aj jedlé a liečivé huby, ako sú čaga a smrž. Vždy majte na pamäti, že dobré tuky a potrebné zmeny v životnom štýle výrazne zlepšia kvalitu vášho života a pravdepodobne udržia lekára mimo dosahu, aspoň v prípade tých nepríjemných civilizačných chorôb, ktoré sú v našej spoločnosti zabijakom číslo jeden.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Add to cart